Veel gestelde vragen

Welkom op de frequently asked questions (FAQ) -pagina van Ducky Duck! We begrijpen dat het kiezen van de juiste opvang voor je kind een belangrijke beslissing is, en dat je misschien vragen hebt over onze werkwijze, faciliteiten, en dagelijkse routines. Op deze pagina vind je antwoorden op de meest gestelde vragen, zodat je met een gerust hart de juiste keuze kunt maken.

Heb je nog andere vragen? Neem dan gerust contact met ons op!

Veel gestelde vragen

Dat is lastig te zeggen. Op de wachtlijst staan namelijk kinderen van alle leeftijden en we werken met verticale groepen. Zodra er een plek vrijkomt die aan je wensen voldoet, bieden we je ‘m natuurlijk aan.

Het kan een tijdje duren voordat je wat hoort. Soms kan er ineens een plekje zijn, omdat de leeftijd of dag net past in een van de vier verticale groepen. 

Dat hangt van verschillende factoren af: gewenste dagen, om hoeveel dagen het gaat en hoe flexibel je bent. Een kans op een plek voor 1 dag is bijvoorbeeld groter dan dat er in 1 keer 3 of 4 dagen beschikbaar komen. Hoe flexibeler je als ouder bent, hoe groter de kans dat we je een aanbod kunnen doen. 

Er is voorrang voor broertjes en zusjes en voor aanvragen van extra dagen van al geplaatste kinderen.

Aan de inschrijving zijn geen annuleringskosten verbonden. Op het moment dat je als ouders het contract getekend hebt, kun je de plek nog tot 1 maand voor plaatsing kosteloos annuleren. Anders hanteren we een opzegtermijn van 1 maand.

 Elke maand rond de 20e publiceren we de factuur voor de volgende maand in het ouderportaal. Je vindt de facturen in het menu links onder ‘documenten’ en dan bij het tabje ‘facturen’. Heb je een automatische incasso afgegeven? Dan wordt het bedrag tussen de 23e en 27e van de maand geïncasseerd.

We rekenen vanuit een jaarbedrag. Het uiteindelijke jaarbedrag wordt verdeeld over 12 maanden. Daardoor wordt er elke maand hetzelfde maandbedrag gefactureerd. Hierin zijn de feestdagen, zoals Pasen, Kerst en Hemelvaart al verwerkt.

We hanteren een vaste prijs per maand voor het aantal opvangdagen per week. De maandprijs blijft gelijk ongeacht het aantal uur per dag dat je kind daadwerkelijk naar de opvang gaat.

Ja, elk jaar rond november ontvang je bericht over de jaarlijkse tariefsaanpassingen (voor het volgende kalenderjaar). Die zijn enerzijds nodig om de indexering van de (loon-) kosten en de inflatie te kunnen dragen en anderzijds om een gezonde bedrijfsvoering te kunnen waarborgen.

Dit is afhankelijk van verschillende factoren, waaronder het inkomen van de ouder(s). Kinderopvangtoeslag vraag je aan via de belastingdienst. Hier vind je alle benodigde informatie.

De belastingdienst bepaalt of je in aanmerking komt voor de kinderopvangtoeslag en wat de eventuele hoogte is van dit bedrag. Via onze website en op de website van de belastingdienst kun je een proefberekening maken om te zien of je als ouder recht hebt op kinderopvangtoeslag. Om de proefberekening te kunnen maken, heb je de volgende informatie nodig die je op onze tarievenpagina’s kunt vinden: 

  • Aantal uren per dag/maand
  • Gemiddeld uurtarief
  • Maandprijs